insur1 insur1 .

insur1

كشور ناميبيا

كشور ناميبيا

كشور ناميبيا در جنوب قارۀ آفريقا واقع شده است. اين كشور از سمت شمال با كشور آنگولا و از سمت شرق با كشور بوتسوانا و از سمت غرب و جنوب غرب با آفريقاي جنوبي هم مرز مي باشد و از سمت غرب هم با اقيانوس اطلس هم جوار مي باشد. مساحت اين كشور 825.418 كيلومتر مربع است. پايتخت كشور ناميبيا شهر يوندوهوك مي باشد و جزو شهرهاي پر جمعيت اين كشور محسوب مي شوند. كشور ناميبيا جزو كشورهاي سازمان ملل متحد اتحاديه در قارۀ آفريقا به حساب مي آيد.

اقتصاد

در اين كشور نرخ بيكاري در ميان مردمان شان حدود 3.4 درصد است و تورم اين كشور حدود 7.5 درصد مي باشد و حدود 10 درصد مردم كشور ناميبيا زير خطر فقر زندگي مي كنند. از كشور ناميبيا يك سري محصولات صادر مي شود كه شامل روي و اورانيوم و سرب و دام و ماهي و پوست گوسفندان مي باشد كه اين محصولات به آمريكا و آفريقاي جنوبي صادر مي شود. وضعيت اقتصادي اين كشور به شكل سياست گذاري مي باشد. هم چنين يك سري واردات هم به اين كشور صورت مي گيرد. اقتصاد اصلي اين كشور بر پايۀ پتروشيمي و محصولات آن مي باشد و عملكرد بسيار مناسبي را داشته است.

سياست

رئيس حكومت و رئيس دولت كشور ناميبيا رئيس جمهور مي باشد و رئيس جمهور اين كشور با رأي مردم به مدت 5 سال وارد فعاليت هاي سياسي مي شود.

رئيس جمهور هم چنين فرد نخست وزير را انتخاب مي نمايد. قانون گذاري كشور ناميبيا داراي 2 بخش مي ابشد يكي شوراي ملي كه داراي 26 كرسي است و ديگري مجلس ملي كه داراي 72 كرسي مي باشد.

سياست اقتصادي اين كشور به شكل دسته بندي مي باشد.

شهرهاي مهم كشور ناميبيا

شهر والويس بي :يكي از بهترين و جذاب ترين شهرهاي ديدني كشور ناميبيا شهر والويس بي مي باشد كه اين شهر زيبا در منطقه ارونگو واقع شده است اين شهر به دليل داشتن درختان سرسبز و جنگل هاي بسيار شرايط خوبي را براي كشورش رقم زده است. اين شهر حتي در بهبود وضعيت اقتصادي اين كشور هم تأثير بسيار خوبي را داشته است.

مكان هاي ديدني كشور ناميبيا

دره ماهي :اين دره از نظر بزرگي جزو دومين دره هاي بزرگ اين كشور محسوب مي شود كه ديدن آن خالي از لطف نيست.

پارك ناميب :جزو مناطق بسيار زيبا و تفريحي جنوب آفريقا مي باشد .اين پارك داراي ماسه هاي طلايي در خود است كه يك محيط جذابي را ايجاد كرده است در اين پارك حتي حيواناتي هم زندگي مي كنند.

در قسمت شمال غرب كشور ناميبيا سنگ هاي خاصي وجود دارد كه حتي در ميراث جهاني يونسكو هم اين سنگ هاي زيبا به ثبت رسيده است .در واقع اين منطقه جزو مكان هاي ديدني و شگفت انگيز قارۀ آفريقا محسوب مي شود و حتي گردشگران بسياري را به سمت خود مي كشاند. پس ورود گردشگر باعث ايجاد بهبود شرايط اقتصادي خوبي براي آن ها ايجاد كرده است و درآمد زايي آن را به بهترين شكل ممكن بالا برده است.

فرهنگ

كشور ناميبيا بسيار از نظر وسعت بزرگ است و قسمتي ازاين كشور بياباني مي باشد. متأسفانه در اين كشور اميد به زندگي در ميان زنان 48 سال و براي مردان 50 سال مي باشد .مردم اين كشور امروز ديگر از لباس هاي سنتي و قديمي كمتر استفاده مي كنن.د مرمان كشور ناميبيا بسيار مهربان مي باشند. پرچم كشور ناميبيا نمادي از خورشيد مي باشد. فرهنگ اين كشور داراي سياست به خصوصي است.

دين

حدود 90 درصد مردم اين كشور پيرو دين مسيحيت مي باشند .

زبان

زبان رسمي مردم اين كشور انگليسي است و زبان رايج آن ها آفريقايي و آلماني  مي باشد.

واحد پول

واحد پول كشور ناميبيا ،راند آفريقاي جنوبي مي باشد.

 براي افرادي كه علاقه به سفر به كشور ناميبيا را دارند يكي از كارهايي كه حتماً بايد انجام دهند، گرفتن بيمه سفر براي آرامش بيشتر است. اين بيمه مسافرتي براي مدت زماني كه قصد داريد از كشور خارج شويد و به اين كشور سفر كنيد صادر مي شود و شامل خدمات پزشكي، دندانپزشكي و چمدان مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۸:۰۴ توسط:insur1 موضوع: نظرات (0)